Mogen we je kort meenemen in de historie en tradities van het mooie, puur Nederlandse merk, Berba?
In 1974 werden in de buurt van het Zuid-Limburgse Maastricht de eerste Berba portemonnees gecreëerd. Doordat ze alleen uitzonderlijk soepele, “aaibare” leersoorten combineerden met eigenzinnig design werd Berba snel een begrip in Nederland en daarbuiten.
Inmiddels vormt de zoon van de oprichter Berry Kuckelkorn de tweede generatie binnen het familiebedrijf.
Bij Berba houden ze vast aan onze tradities. Eén daarvan is het combineren van kleuren en materialen, waardoor het product de herkenbare “Berba-look” krijgt. Een tweede kenmerk vormen de zogenaamde “paspels”. Ieder product werken we af met deze speciale biesjes die de randen beschermen tegen doorslijten. We vinden de binnenkant net zo belangrijk als de buitenkant en dus voeren we bij onze tassen veel onderdelen aan de binnenkant uit in hetzelfde leder als de buitenkant. De Berba accessoires zijn zelfs volledig met leder gevoerd!
Het zachte materiaal, de biesjes en het royale gebruik van leder aan de binnenkanten geeft een luxueus gevoel, waardoor je al snel gehecht raakt aan je tas of portemonnee. Bovendien resulteert hun maakwijze in een uitzonderlijk lange levensduur. Berba is mede hierdoor een bijzonder duurzaam merk.
Naast duurzaamheid is functionaliteit een speerpunt. Ze ontwerpen hun tassen en accessoires zonder de gebruiker uit het oog te verliezen. Omdat je in je tas belangrijke spullen vervoert, is het belangrijk dat je alles veilig kunt opbergen. Dat is precies waarom ze altijd zo veel ritsvakken integreren, zowel aan de binnenkant als op aan de buitenkant.
Ze houden van sobere en heldere vormgeving. Een Berba tas of portemonnee is nooit schreeuwerig, maar vooral ingetogen, tijdloos.
Een goed product heeft geen groot logo nodig, daarom gebruiken wij geen opvallende merktekens. Hun typische logo plaatsen ze klein, subtiel, maar toch heel herkenbaar.